Conceptul de all inclusive in turism

All inclusive sau cum am gasit o traducere in limba romana undeva in strainatate “atotcuprinzator”, probabil ca au folosit google translate de a iesit asa ceva, este un concept folosit tot mai mult in hotelurile din zonele litorale in special ale Marii Mediterane, Marea Neagra, Marea Rosie sau in insulele de lux gen Maldive, coasta Mexicului,  Baleare s.a.
Acest concept daca la prima impresie este in avantajul turistului, de fapt este in avantajul tarii care il practica. In realitate conceptual de all inclusive nu face decat sa incurajeze turistul sa plateasca inca de la inceput o suma mai mare de bani care ii ofera toate serviciile de care are nevoie.
Daca tara care practica acest concept are o agricultura performanta si cu preturi reduse la produsele agricole poate desface o mare cantitate de produse agricole la preturi relativ mai mari decat le-ar vinde in vrac la export. Un exemplu este Turcia unde anual merg peste 12 milioane de turisti in care proportia celor care merg in sistem all inclusive este de 60-70%. 12 milioane de turisti inmultit cu o medie de 7 zile si un numar de 3 mese/zi inseamna mii de tone de produse agricole pe care tara respective le vinde in turism.

Daca alaturi de produsele agricole mai punem si celelalte produse necesare in turism de la bauturi, produse de igiena sau suveniruri ne putem da seama ce impact poate avea turismul asupra economiei unei tari. Sa nu ne miram de ce in anul 2011 cand toata Uniunea Europeana anunta scadere economica, Turcia anunta o crestere economica de 14%.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu